Friday 11 January 2013

Review : Pam Susu Autumnz

:: Bismillahirrahmanirrahim ::


Jumpe lagi u'olls dalam 2nd entry ari ni.
Sejak-sejak jadi ibu ni kan haruslah ade benda ni.
Aku gune pam susu Autumnz ni pun baru lagi, sejak anak kedua ni.
Mase anak sulong aku x de pam susu.

Pam susu Autumnz ni aku beli pakej RM499 kalau x silap la dekat One Baby World.
Nak tau pakej dia bagi sila tengok kat web site dia.
So far aku gune pam ni aku puas ati.

Pam ni ade dua button which is T1/T2.
T1 tu untuk slow suction untuk merangsang susu keluar.
Bile susu dah kluar boleh tekan button + untuk up suction. [suction lagi kuat]

Button T2 pulak untuk suction yang memang kuat.
Aku selalu pakai T1 je n susu aku perah sekarang boleh dapat 5oz.


T1 tu warna kuning ye button dia, T2 warna merah. [x gune T2 sbb tu x snap pix]
For info, penghasilan susu banyak atau sikit bukan bergantung pada jenis pam ye u'olls.
X semestinye pam mahal boleh dapat banyak susu n sebaliknye.
Malah bergantung pada banyak mana kita minum air exp. air masak. 

Aku pam pun dekat ofis je which is aku pam 3jam sekali.
Pukul 9 am - 12 pm - 3 pm, so dapat la 3 botol waktu bekerja aku pam.
Mase pam susu minda kene relax, kalau serabut susu x nak klua ok.

Bace doa ni mase pam susu n mase menyusukan anak. [jangan lupe bace Bismillah] :-

"Ya Allah, Engkau permudahkanlah urusan kehidupanku dan urusanku untuk menyusukan zuriatku sepertimana yang Engkau syariatkan. Titipkanlah rahmatMu dan berkatMu ke dalam air susuku agar ia bertambah dari hari ke hari dan membuatkan zuriatku kenyang"

Foot Note : Semoga aku dapat menyusukan zuriatku sehingga 2 tahun, Aamiinn

4 r.e.s.p.o.n:

  1. yunk..bila nak letak gambar anak-anak kamu...teringin nak tengok....

    ReplyDelete
  2. @Kak Ros : Hehe.. ok2, pas ni sy letak bebanyak gambau anak2 sy ye..

    ReplyDelete

Terbaikkk la komen u'olls! (^_^)